שיתוף פעולה בין DayTwo לבין ג'נסן

כלכלה ויישומים טכנולוגיים
19.03.2017

שיתוף פעולה רחב היקף בנושא תזונה מותאמת אישית

חברת DayTwo, שקיבלה מזרוע היישומים של המכון, "ידע", רישיון לפיתוח פלטפורמה לתזונה מותאמת אישית בהתבסס על מחקריהם של פרופ' ערן סגל וד"ר ערן אלינב ממכון  ויצמן למדע, הודיעה באחרונה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת  התרופות "ג'נסן מחקר ופיתוח", מקבוצת "ג'ונסון אנד ג'ונסון". במסגרת ההסכם יממנו שתי החברות מחקר רחב-היקף במעבדותיהם של פרופ' סגל וד"ר  אלינב.  במסגרת חברת התרופות יוביל  את פיתוח הפלטפורמה "המוסד  לחיידקי המעי של ג'נסן" (Janssen Human Microbiome Institute). החברה מסרה, כי גוף זה יתור אחר פתרונות רפואיים לבעיות מטבוליות שונות הקשורות בחיידקי המעי (מיקרוביום), תוךהתבססות על מוצרי חברת DayTwo  ועל מחקריהם של פרופ' סגל וד"ר  אלינב. 

חברת DayTwo הוקמה אשתקד במטרה למסחר את ממצאי מחקריהם של פרופ' סגל וד"ר אלינב בתחום ההמלצות לתזונה המותאמת אישית, המבוססת על חיידקי המעי. המחקר העלה, כי ייתכן שכל אדם מגיב אחרת לאותו סוג מזון, ולפיכך, על המלצות התזונה להתאים לצרכיו הייחודיים של המטופל, וכן לפרופיל הקליני שלו ולזה של חיידקי המעי בגופו. במסגרת המחקר פוּתח אלגוריתם ייחודי המאפשר – על בסיס נתונים אלה – חיזוי של תגובת הסוכר בדם לכל סוג מזון. 

מחברת "ג'נסן" נמסר, כי שיתוףהפעולה שתקיים עם DayTwo ועם מדעני המכון יאפשר לה לייצר פיתוחים מועילים להתמודדות עם הפרעות ועם מחלות מטבוליות שונות, ביניהן סוכרת הריון וסוכרת מסוג 2

שתף