תלמידים יציגו במכון רעיונות ליישומים של כימיה בתעשיית התרופות, ננו-כימיה וזיהוי פלילי

19.03.2015

תלמידי תיכון מכל רחבי הארץ יציגו בשבוע הבא במכון ויצמן למדע, רעיונות ליישומים שונים של כימיה: תעשיית המזון, התרופות, הקוסמטיקה, החקלאות, הסביבה, הננוכימיה, זיהוי פלילי, ועוד. הצגת העבודות שהגיעו לשלב הגמר תתקיים בכנס השנתי השביעי לציון סיום שנת הפעילות של פרויקט "יש לנו כימיה – כימיה, תעשייה וסביבה בראי החברה והפרט", שיתקיים בשבוע החינוך המדעי של מכון ויצמן למדע.

התוכנית נועדה לעודד לימודי כימיה בקרב תלמידי תיכון, באמצעות עיסוק בנושאי כימיה יישומיים ורלבנטיים לחיי היום-יום ולתעשייה, בדרכים יצירתיות ומגוונות: כרזות, סרטונים, תצלומים, כתבות עיתונאיות, או באמצעות חקר במעבדה. מחקר שנעשה בשנים קודמות הראה כי ההשתתפות בפעילות מסוג זה עודדה תלמידים להתעניין במקצוע הכימיה, ולבחור בו כמקצוע מורחב במבחני הבגרות. את התוכנית מפעיל המרכז לקשר בין התעשייה הכימית ומערכת החינוך, המשתייך למחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע. היא מתקיימת בתמיכה ובשיתוף של חברת כימיקלים לישראל בע"מ והפיקוח על הוראת הכימיה במשרד החינוך.

במסגרת הכנס יציגו התלמידים שהגיעו לשלב הגמר את עבודותיהם בפני קהל שמורכב מתלמידים מבתי-ספר שונים, מורים ואנשי הוראת המדעים, מדריכים לכימיה, מפקחים ממשרד החינוך, ונציגים ממפעלי כימיקלים לישראל בע"מ. ההשתתפות בתוכנית הולכת ומתרחבת משנה לשנה, לרבות תלמידים בכיתות ט' וי', שטרם החליטו אם לבחור בכימיה כמקצוע לבגרות. כנס הסיכום והצגת העבודות מהווה את שיאו של תהליך ממושך, שבו מקבלים התלמידים ליווי של הצוות מהמחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע. במסגרת זו, מתקיימים ימי עיון למשתתפי התוכנית, המאפשרים לתלמידים לרכוש כלים מקצועיים בתחומים שונים: כתיבה עיתונאית, צילום, כתיבת תסריט, עריכה וכדומה. בנוסף, מפנה הצוות את התלמידים לליווי מקצועי של מדענים ואנשי תעשייה, אשר מלווים ומדריכים אותם בעבודות השונות.

 

הכנס יתקיים באולם הברווז שבמכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, ביום שלישי, 24 במארס, בשעות 15:30-8:45.

 

מידע נוסף ותמונות אפשר לקבל במשרד הדובר, מכון ויצמן למדע:

 08-9343856news@weizmann.ac.il

שתף