החל מיולי: מכון ויצמן למדע ואגודת מקס פלאנק ישיקו תוכנית פוסט-דוקטורט חדשה

23.05.2023

המטרה: לקדם את דור העתיד של המדע ולאפשר לחוקרים צעירים לצאת למסע מחקרי בן ארבע שנים בכל אחד מהמוסדות

בשורה חדשה למדעניות ומדענים צעירים: תוכנית פוסט-דוקטורט גרמנית-ישראלית בת ארבע שנים תצא לדרך בשבועות הקרובים. נשיא מכון ויצמן למדע, פרופ' אלון חן, ונשיא אגודת מקס פלאנק, פרופ' מרטין סטרטמן, חתמו באחרונה על הסכם בעניין בטקס שנערך בקמפוס מכון ויצמן למדע ברחובות. התוכנית החדשה שמה לה למטרה להעמיק את שיתוף הפעולה המדעי בין שניים מהמוסדות המדעיים המובילים בעולם ולקדם את דור העתיד של המדע.

לפי ההסכם שנחתם, בשלב ראשון יתקבלו לתוכנית מדי שנה עד עשרה חוקרים בתר-דוקטוריאליים מצטיינים בתחומי הפיסיקה, הכימיה, מדעי כדור-הארץ, ומתמטיקה ומדעי המחשב; בהמשך, תורחב התוכנית כך שתכלול גם את מדעי המוח. החוקרים הבתר-דוקטוריאליים יזכו למימון במשך ארבע שנים וישהו שנתיים בכל מוסד. שלב ההרשמה הראשון יתחיל כבר ביולי הקרוב.

אומר נשיא המכון, פרופ' חן: "כמי שעמד בראש מעבדת מחקר משותפת למכון ויצמן ומכון מקס פלאנק לפסיכיאטריה במינכן, אני יכול להעיד ממקור ראשון עד כמה שיתוף הפעולה בין המוסדות הייחודיים שלנו מהווה מכפיל כוח מדעי יוצא מגדר הרגיל. כעת, באמצעות תוכנית הפוסט-דוקטורט המשותפת החדשה שיזמנו, נוכל להביא את הבשורה גם לחוקרים מצטיינים הנמצאים בתחילת דרכם המקצועית".

קשרים מדעיים הדוקים

במהלך ביקורו במכון העניק פרופ' חן לפרופ' סטרטמן את אות ויצמן במדעי הטבע והרוח כהוקרה על מחויבותו העמוקה ליחסים בין ישראל וגרמניה ולטיפוח קשרים הדוקים עם מוסדות המחקר בישראל. "אגודת מקס פלאנק ואני באופן אישי רואים באות ויצמן לא רק הוקרה על העבר אלא גם מחויבות לעתיד", אמר פרופ' סטרטמן בטקס. "החיבור שלנו למכון ויצמן בפרט, ולמדע הישראלי בכלל, הוא איתן ונעמוד לצידכם בגאווה תמיד".

משרד הדוברת - מכון ויצמן למדע