מכון ויצמן למדע ואוניברסיטת מוחמד בן זאיד באיחוד האמירויות חתמו על הסכם שיתוף פעולה בתחום הבינה המלאכותית

משלחת בראשות נשיא המכון תצא לאבו דאבי על מנת לדון בפרטי ההסכם ובדרכים ליישומו

הינך נמצא כאן


מזכר הבנות לשיתוף פעולה בין מכון ויצמן למדע בישראל ובין האוניברסיטה לבינה מלאכותית על-שם מוחמד בן זאיד באיחוד האמירויות נחתם אתמול. מעמד החתימה שנערך באמצעות שיחת וידאו, התקיים בהשתתפות נשיא מכון ויצמן למדע, פרופ׳ אלון חן, והשר לתעשייה וטכנולוגיה מתקדמת וחבר הקבינט הפדרלי של איחוד האמירויות, ד"ר סולטן אחמד אלג'אבר, המשמש גם כיו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה. משלחת בראשות נשיא המכון תצא לאבו דאבי בשבוע הבא על מנת לדון בפרטי ההסכם ובדרכים ליישומו.

שיתוף הפעולה האקדמי מתאפשר הודות להסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות שייחתם השבוע בוושינגטון, ארה"ב, והקשר בין שני המוסדות נוצר בסיועו של המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים ושל העומד בראשו.

שיתוף הפעולה צפוי לכלול מחקרים משותפים בתחום הבינה המלאכותית, תוכניות לחילופי סטודנטים וחוקרים בתר-דוקטוריאליים, חילופי מדענים, עריכת כנסים וסמינרים, שיתוף משאבי מחשוב בין המוסדות ואף הקמת מכון מחקר וירטואלי משותף לבינה מלאכותית. שיתוף הפעולה עתיד לקדם גם את "המרכז לבינה מלאכותית בשירות המדע" – פרויקט דגל של המכון שהושק באחרונה במטרה לרתום את הפוטנציאל האדיר של התחום לקידום מחקרים עתירי נתונים בביורפואה, כימיה, אסטרופיסיקה ומדעי הסביבה.

האוניברסיטה לבינה מלאכותית באבו דאבי נוסדה בשנת 2019, והיא המוסד הראשון מסוגו בעולם. הקמתה היא חלק מתוכנית כוללת של איחוד האמירויות לקידום תחום הבינה המלאכותית במדינה. האוניברסיטה הקרויה על-שם נסיך הכתר של איחוד האמירויות, מוחמד בן זאיד, מציעה תוכניות לדוקטורט ולתואר שני בתחומים ראייה ממוחשבת, למידת מכונה ועיבוד שפה טבעית.

שיתוף הפעולה צפוי לכלול מחקרים משותפים בתחום הבינה המלאכותית, תוכניות לחילופי סטודנטים ומדענים ואף הקמת מכון מחקר וירטואלי משותף לבינה מלאכותית



אומר נשיא מכון ויצמן למדע, פרופ' אלון חן: "אנחנו שמחים ונרגשים מההזדמנות לשתף פעולה עם מוסד אקדמי ייחודי וחלוצי, ולפעול יחד לקידום תחום הבינה המלאכותית. כמדען מוח, אני מאמין שתחום זה מאפשר לתרגם את היכולות והמורכבות של המוח האנושי אל הזירה הדיגיטלית, וכי השלכותיו ישפיעו על חיינו ובריאותנו כמו גם על הכלכלה העולמית. נהוג לומר כי המדע אינו מכיר בגבולות. מי ייתן ושיתוף הפעולה בין המדענים משני המוסדות יוכיח זאת פעם נוספת – ואף יסייע להרחיב ולפרוץ את גבולות הידע האנושי".

אומר השר לתעשייה וטכנולוגיה מתקדמת, ד"ר סולטן אחמד אלג'אבר: "כמוסד חלוצי בתחומו, אנחנו תרים אחר שותפויות עם מוסדות מובילים אחרים במטרה לקדם את היכולות המדעיות המשותפות ולהרחיב את גבולות החדשנות הטכנולוגית. אי לכך ובהתאם לזאת, אני מברך על ההזדמנות לשתף פעולה עם מוסד בעל שם כמו מכון ויצמן למדע. מזכר ההבנות יאפשר לנו למנף את המומחיות של כל אחד מהמוסדות למען שימוש בבינה מלאכותית להתמודדות עם כמה מהאתגרים הדוחקים ביותר הניצבים בפני העולם – מנגיף הקורונה ועד ההתחממות הגלובלית, ואף מעבר לכך".

לקבלת מידע נוסף, תמונות ולתיאום ראיונות:
משרד הדובר - מכון ויצמן למדע
08-9343856 news@weizmann.ac.il

שתף

מעמד החתימה