מכון ויצמן ואוניברסיטת מוחמד בן זאיד באיחוד האמירויות מייסדים את תוכנית ויצמן-בן זאיד לבינה מלאכותית

התוכנית תוקדש למחקר בסיסי ויישומי בתחומים של למידת מכונה, ראייה ממוחשבת, עיבוד שפה טבעית, ביולוגיה חישובית, מדעי המוח ותחומים נוספים

הינך נמצא כאן

מתהדק שיתוף הפעולה האקדמי בין מכון ויצמן למדע ובין האוניברסיטה לבינה מלאכותית על-שם מוחמד בן זאיד באיחוד האמירויות: שני המוסדות הכריזו השבוע על ייסוד תוכנית ויצמן-בן זאיד לבינה מלאכותית. נשיא מכון ויצמן למדע, פרופ' אלון חן, ונשיא האוניברסיטה לבינה מלאכותית, פרופ' אריק שינג, חתמו על ההסכם לייסוד התוכנית המשותפת בטקס וירטואלי בנוכחות בכירים משני המוסדות. בספטמבר האחרון חתמו מכון ויצמן למדע והאוניברסיטה לבינה מלאכותית על מזכר הבנות פורץ דרך – שיתוף הפעולה האקדמי הראשון בין ישראל לאיחוד האמירויות שהתאפשר הודות להסכם השלום בין המדינות.

תוכנית ויצמן-בן זאיד תוקדש למחקר בסיסי ויישומי בתחומים של למידת מכונה, ראייה ממוחשבת, עיבוד שפה טבעית, ביולוגיה חישובית, מדעי המוח ותחומים נוספים, לקראת הגשמת החזון של בינה מלאכותית חזקה (AGI) ותוך התבססות על המומחיות בתחומים אלה של שני המוסדות. פרויקטים משותפים של מחקר יהוו את ליבת הפעילות של התוכנית החדשה אשר תכלול בנוסף גם תוכניות הכשרה משותפות, ביקורים הדדיים, כנסים וסדנאות בנושא בינה מלאכותית ותוכניות לחילופי סטודנטים ומדענים.

שיתוף הפעולה עתיד לקדם גם את "המרכז לבינה מלאכותית בשירות המדע" – פרויקט דגל של המכון שהושק באחרונה במטרה לרתום את הפוטנציאל האדיר של התחום לקידום מחקרים עתירי נתונים בבביורפואה, כימיה, אסטרופיסיקה ומדעי הסביבה.

במעמד החתימה אמר פרופ' חן: "ההשלכות של בינה מלאכותית הן עצומות והן צפויות להשפיע על כל היבט של חיינו. תוכנית ויצמן-בן זאיד תאפשר לנו להפגיש את המוחות הגדולים ביותר בתחומי הבינה המלאכותית, מדעי הטבע והמדעים המדויקים בשאיפה להרחיב את גבולות הידע ולאפשר למדענים שלנו גישה למשאבים יוצאי-דופן. ביחד נקדם את תחום הבינה המלאכותית ונמצא דרכים חדשות למנף את הפוטנציאל האדיר של הטכנולוגיה המגוונת והמרגשת הזו לרווחת האנושות".

פרופ' אריק שינג אמר: "שיתוף פעולה בין גורמים מובילים בבינה מלאכותית יאפשר לנו להשיג התקדמות משמעותית בתחום זה. הקמת תוכנית ויצמן-בן זאיד מחזקת עוד יותר את השותפות שלנו עם מכון ויצמן, ואף מניחה את הבסיס לחיזוק המערכת האקולוגית הגלובלית בתחום הבינה המלאכותית ולקידום המדע, הטכנולוגיה וההשכלה גבוהה. שותפות זו תספק לסטודנטים ולמדענים שלנו גישה למשאבים ברמה עולמית, מעבר למשאבי האוניברסיטה שלנו, ותטפח תרבות של שותפות בין-לאומית ושיתוף ידע".

""התוכנית תאפשר לנו להפגיש את המוחות הגדולים ביותר בתחומי הבינה המלאכותית, מדעי הטבע והמדעים המדויקים" 

השר לתעשייה וטכנולוגיה מתקדמת וחבר הקבינט הפדרלי של איחוד האמירויות, ד"ר סולטן אחמד אלג'אבר, המשמש גם יו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה, השתתף במעמד החתימה ונשא דברי פתיחה. "שיתוף הפעולה בין שני המוסדות עולה בקנה אחד עם חזונה של ההנהגה של איחוד האמירויות – להרחיב ולחזק גשרים של שיתוף פעולה בשירות האומה שלנו והאנושות כולה ולהבטיח עתיד של קדמה חברתית וכלכלית באמצעות חדשנות בתחום הבינה המלאכותית. אנו בטוחים כי שותפויות אשר ממנפות את הכישרון, היכולות הטכנולוגיות ומיומנויות המחקר של כל אחד מהצדדים יובילו לפריצות דרך בתחום הבינה המלאכותית שיעצימו את המהפכה התעשייתית הרביעית ויתרמו למציאת פתרונות לאתגרים הגדולים העומדים בפנינו כקהילה בין-לאומית, כגון מגיפת הקורונה, ביטחון תזונתי ואתגרים נוספים. האוניברסיטה לבינה מלאכותית גאה לעבוד עם גופי מחקר מובילים מסוגו של מכון ויצמן למדע, במטרה להביא לעתיד המושתת על ידע, קיימות ועוצמה".

האוניברסיטה לבינה מלאכותית באבו-דאבי נוסדה בשנת 2019, והיא המוסד הראשון מסוגו בעולם. הקמתה היא חלק מתוכנית כוללת של איחוד האמירויות לקידום תחום הבינה המלאכותית במדינה. האוניברסיטה הקרויה על-שם נסיך הכתר של איחוד האמירויות, מוחמד בן זאיד, מציעה לתלמידי המחקר שלה תוכניות לדוקטורט ולתואר שני בתחומים ראייה ממוחשבת, למידת מכונה ועיבוד שפה טבעית, לצד גישה למערכות הבינה המלאכותית המתקדמות בעולם.

לקבלת מידע נוסף, תמונות ולתיאום ראיונות:
משרד הדובר - מכון ויצמן למדע
08-9343856 news@weizmann.ac.il

שתף

קמפוס האוניברסיטה לבינה מלאכותית על-שם מוחמד בן זאיד באבו דאבי