משולחנו של הנשיא - גטי אימג'

משולחנו של הנשיא, דצמבר 2020

דו"ח
02.12.2020

מתוך "המכון", גיליון 101

פרופ' אלון חן

באחרונה קיימנו את המפגש השנתי של המועצה הבין-לאומית ומועצת המנהלים שלנו. בדרך כלל בימי המפגש הזה אנו מארחים בקמפוס מאות אורחים וידידים מכל העולם. אבל הפעם, בשל מגיפת הקורונה, נאלצנו לקיים את המפגש במרחב הווירטואלי. היה זה אתגר לא פשוט, שכן לצד הדיונים המקצועיים והמינהליים, היה עלינו למצוא דרך לאפשר גם מפגשים אישיים ושיחות לא רשמיות; וכן לקיים אירועים חגיגיים, על היבטיהם החברתיים. 

העובדה שעמדנו בהצלחה באתגרים האלה נזקפת, בראש ובראשונה, לזכות ידידינו מרחבי העולם, שהשתתפו באירועים והביעו בכך את מחויבותם העמוקה לערכים ולמטרות שלנו, כארגון מחקר שפועל בחזית הרחבת הידע האנושי. האילוץ לקיים את המפגש השנתי במרחב הווירטואלי, המחיש לכולנו עד כמה חזקים הקשרים שלנו עם ידידינו בארץ ובעולם, וזה מעודד מאוד, שכן בכוחות משותפים נצליח לעבור את התקופה המאתגרת בדרכנו לעתיד טוב יותר. 

מכון ויצמן למדע הוא ארגון מיומן מאוד בחידוש, בהתחדשות ובהסתגלות למציאויות חדשות. מדענים רבים במכון ממקדים כיום את מחקריהם בהיבטים שונים של מגיפת הקורונה. מדובר בשיתופי פעולה בין מעבדות שונות במכון ובין מדענים מהמכון לעמיתיהם בארץ ובעולם. התרומה המשמעותית שהמכון תורם למאבק העולמי בנגיף, מבליטה את האופי השיתופי, הבין-לאומי וחסר הגבולות של המדע והידע בעולם.

כמובן, עלינו לפעול לפי כללי הזהירות והנחיות משרד הבריאות. חשוב מאוד שכל אחת ואחד מאיתנו יקפידו לפעול לפי העדכונים שאנו מפרסמים מעת לעת. רק בדרך זו נוכל, בשלב זה, להגן על עצמנו ועל הסובבים אותנו. אני מאחל לכולכם, ולבני משפחותיכם, בריאות איתנה.

אלון חן

שתף

משולחנו של הנשיא - גטי אימג'