מרכז חדש לחקר גנומיקה תאית

דו"ח
01.06.2016

מימין: סגנית נשיא המכון, פרופ' מיכל נאמן, ראש ממשלת ניו סאות' ויילס, מייק בירד, וסגן מנהל המרכז החדש, כריסטופר גודנאו

בביקור שהתקיים באחרונה במכון ויצמן למדע חתם ראש ממשלת ניו סאות' ויילס שבאוסטרליה, מייק בירד, על הסכם שיתוף פעולה בין מכון ויצמן למדע לבין מכון גרוון למחקר רפואי. במסגרת שיתוף הפעולה יוקם מרכז מחקר חדש, אשר יעסוק בחקר גנטי ומולקולרי של תאים. משכנו של המרכז, אשר ייקרא "מרכז גרוון-ויצמן לגנומיקה תאית", יהיה במרכז קינגהורן לסרטן שבסידני, אוסטרליה.

מטרת המרכז היא להעמיק את הבנתנו ביחס לגנום האנושי ולביטוי גנים במוח, במערכת החיסונית ובאיברים נוספים. במרכז יחקרו כיצד מתפתחות מחלות כמו סרטן, מחלות אוטו-אימוניות ודמנציה, ויחתרו לפיתוח שיטות חדשות לטיפול מניעתי.

השותפות בין מכון ויצמן למדע לבין מכון גרוון תאפשר לשני המכונים לשתף פעולה גם בחינוך מדעי. שותפות זו תסייע למורים למדעים בחטיבת הביניים ובתיכון ללמד גנומיקה, ותנגיש את התגליות המדעיות לציבור הרחב.

"באמצעות בניית המרכז הראשון מסוגו בחלק זה של העולם, נוכל לבסס את מעמדה של ניו סאות' ויילס כמובילה בתחום המחקר המדעי והרפואי", סיכם בירד.