למעלה מ-1,000 תלמידים מרחבי הארץ, יהודים וערבים, השתתפו באחרונה בסדרת כנסים שנתיים לציון סיום שנת הפעילות של תוכניות "
מתמטיקה בהתכתבות" ו"
מדע בהתכתבות", שמפעיל מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע. המשתתפים בתוכניות - המתנהלות במהלך השנה באופן מקוון, באמצעות אתרי אינטרנט ייעודיים - קיבלו הזדמנות להיפגש עם מדריכי התוכנית וזה עם זה, וליהנות מיום העשרה שכולו מתמטיקה ומדע. כנסי ה"מתמטיקה בהתכתבות" כללו סרט, ולאחריו הדגמות של שעשועים מתמטיים עם ד"ר יוסי אלרן וד"ר סבינה סטוקר-סגרה. כנס נוסף התקיים בערבית, ובו התקיימה הרצאה בנושא ננו-טכנולוגיה ויישומיה. כנסי תוכנית "מדע בהתכתבות" כללו הרצאה על מדעי המוח שנשאה כרמל בר, מרכזת התוכנית, ופעילות יצירה. כל הכנסים נחתמו בסיור מודרך בגן המדע על-שם קלור.
תוכנית "מתמטיקה בהתכתבות", ואחותה הצעירה, "מדע בהתכתבות", מציבות אתגרים מעניינים ומעשירים במתמטיקה ובמדעים, בתחומים שאינם נלמדים בבית הספר, ללא צורך (כמעט) בידע קודם. הרעיון שעומד בלב התוכנית הוא התכתבות ישירה בין המשתתפים לבין צוות מדענים במכון ויצמן למדע, סביב חוברות הנשלחות למשתתפים אחת לחודשיים. כל חוברת מוקדשת לנושא אחר, המוצג באמצעות סיפור דמיוני, והיא מופקת בשלוש דרגות קושי. התוכנית "מתמטיקה בהתכתבות" קיימת כבר קרוב ל-3 עשורים, ומנוהלת על-ידי מיכל אלרן. התוכנית "מדע בהתכתבות" מנוהלת על-ידי כרמל בר. את שתי התוכניות מפעיל מכון דוידסון לחינוך מדעי כחלק ממערך הלמידה מרחוק, שבראשו עומד ד"ר יוסי אלרן, מנהל היחידה לטכנולוגיה בחינוך.