משלחת של בכירי מכון ויצמן ביקרה באוניברסיטה לבינה מלאכותית באבו דאבי

הצדדים דנו בקידום שיתוף הפעולה בין המוסדות במסגרת תוכנית ויצמן-בן זאיד לבינה מלאכותית

משלחת של בכירי מכון ויצמן למדע ביקרה באחרונה באוניברסיטה לבינה מלאכותית על-שם מוחמד בן זאיד באיחוד האמירויות ודנה בדרכים לקידום שיתוף הפעולה בין המוסדות במסגרת תוכנית ויצמן-בן זאיד לבינה מלאכותית. שני המוסדות הכריזו על ייסוד התוכנית בפברואר בהמשך למזכר הבנות פורץ דרך שנחתם בספטמבר והיה לשיתוף הפעולה האקדמי הראשון בין ישראל לאיחוד האמירויות. בראש המשלחת עמדו נשיא המכון, פרופ' אלון חן, סגן הנשיא, פרופ' זיו רייך, ובכירים נוספים. את פניהם קידמו נשיא אוניברסיטת מוחמד בן זאיד, פרופ' אריק שינג, סגנית הנשיא לקשרי ציבור, ד"ר בהג'ת אליוסוף, ובכירים נוספים באוניברסיטה האמירתית.  

באחרונה הודיעו הצדדים כי תוכנית ויצמן-בן זאיד תוקדש למחקר בסיסי ויישומי בתחומים של למידת מכונה, ראייה ממוחשבת, עיבוד שפה טבעית, ביולוגיה חישובית, מדעי המוח ותחומים נוספים, לקראת הגשמת החזון של בינה מלאכותית חזקה (AGI) ותוך התבססות על המומחיות בתחומים אלה של שני המוסדות. פרויקטים משותפים של מחקר יהוו את ליבת הפעילות של התוכנית החדשה אשר תכלול בנוסף גם תוכניות הכשרה משותפות, ביקורים הדדיים, כנסים וסדנאות בנושא בינה מלאכותית ותוכניות לחילופי סטודנטים ומדענים.

שיתוף הפעולה עתיד לקדם גם את "המרכז לבינה מלאכותית בשירות המדע" – פרויקט דגל של המכון שהושק באחרונה במטרה לרתום את הפוטנציאל האדיר של התחום לקידום מחקרים עתירי נתונים בביורפואה, כימיה, אסטרופיסיקה ומדעי הסביבה.

אומר פרופ' חן: "מטרת התוכנית – לקדם את תחום הבינה המלאכותית ולמצוא דרכים חדשות למנף את הפוטנציאל האדיר של הטכנולוגיה המגוונת והמרגשת הזו לרווחת האנושות. במסגרת תוכנית זו אנחנו מפגישים בין כמה מהמוחות הגדולים ביותר בתחומי הבינה המלאכותית, מדעי הטבע והמדעים המדויקים, בשאיפה להרחיב את גבולות הידע ולאפשר למדענים שלנו גישה למשאבים יוצאי-דופן".

אומר פרופ' שינג: "כדי להישאר בחזית החדשנות בתחום הבינה המלאכותית, אנחנו מוכרחים לשתף פעולה עם מוסדות בעלי שם עולמי. לכן אנו גאים כל כך בתוכנית ויצמן-בן זאיד, שלא רק מעמיקה את השותפות שלנו עם מכון ויצמן, אלא גם מקדמת את האקוסיסטם האזורי בתחום הבינה המלאכותית –  במיוחד בהיבטים של בריאות וגנומיקה".

האוניברסיטה לבינה מלאכותית באבו-דאבי נוסדה בשנת 2019, והיא המוסד הראשון מסוגו בעולם. הקמתה היא חלק מתוכנית כוללת של איחוד האמירויות לקידום תחום הבינה המלאכותית במדינה. האוניברסיטה הקרויה על-שם נסיך הכתר של איחוד האמירויות, מוחמד בן זאיד, מציעה לתלמידי המחקר שלה תוכניות לדוקטורט ולתואר שני בתחומים ראייה ממוחשבת, למידת מכונה ועיבוד שפה טבעית, לצד גישה למערכות הבינה המלאכותית המתקדמות בעולם.

לקבלת מידע נוסף, תמונות ולתיאום ראיונות:
משרד הדובר - מכון ויצמן למדע
08-9343856 news@weizmann.ac.il

שתף

נשיא המכון, פרופ' אלון חן, ונשיא האוניברסיטה, פרופ' אריק שינג, במהלך הביקור באבו דאבי