בוגרי מחזור ב' ו-ג' של תוכנית רוטשילד-ויצמן למורים מצטיינים במדעים ובמתמטיקה, יוצאים לדרך

19.12.2012
ההנחה העומדת בבסיס התוכנית היא שאפשר לקדם את מערכת החינוך בתחומי המדעים והמתמטיקה באמצעות טיפוח מצוינות בהוראה
 
60 בוגרי המחזור השני והשלישי של תוכנית רוטשילד-ויצמן למורים מצטיינים במדעים ובמתמטיקה, יקבלו מחר (חמישי) את תארי המוסמך בהוראת מדעים ממדרשת פיינברג שבמכון ויצמן למדע. התוכנית הייחודית, שמטרתה להביא לשיפור איכות החינוך במדעים ובמתמטיקה בישראל, מקנה למורים בבתי-הספר התיכוניים תואר שני בהוראת מדעים ממכון ויצמן למדע. בוגרים אלה מצטרפים ל-26 מורים בוגרי המחזור הראשון. בשנה הנוכחית, תשע"ג, לומדים בתכנית 68 מורים נוספים.

ההנחה העומדת בבסיס התוכנית היא שאפשר לקדם את מערכת החינוך בתחומי המדעים והמתמטיקה באמצעות טיפוח מצוינות בהוראה. לכן תוכנית רוטשילד-ויצמן פונה לשכבה נבחרת של מורים ופועלת לקידום השכלתם בתחומים עצמם ובהוראת התחומים. כדי להגשים חזון זה, הורכבה בהתייעצות ובשיתוף פעולה עם מדעני המכון תוכנית לימודים אינטנסיבית, הכוללת הרחבה והעמקה של הידע המדעי על כל תחומיו, מפגשים בלתי אמצעיים עם מדענים ופעילויות במעבדות המכון, היכרות עם חידושים מדעיים, רכישת גישות הוראה חדשניות, השתתפות במחקרים בתחומי הוראת המדעים הנעשים במכון והתנסות מעשית בהובלת יוזמות חינוכיות ייחודיות בבתי-הספר. לצורך ביצוע התוכנית התגייסו סגל המחלקה להוראת המדעים ומדענים רבים מהמחלקות המדעיות השונות במכון, לפיתוח ולהוראה של כ-50 קורסים ייחודיים.

תוכנית רוטשילד-ויצמן הממומנת מתרומת קרן קיסריה אדמונד בנימין דה רוטשילד לעשר שנים, נוסדה לפני ארבע שנים ביוזמת הנהלת המכון והמחלקה להוראת המדעים. בראש התכנית עומדים פרופ' שמעון לויט מהפקולטה לפיסיקה ופרופ' בת-שבע אלון, ראש המחלקה להוראת המדעים. ועדת היגוי בראשותו של פרופ' ישראל בר-יוסף, סגן נשיא המכון לפיתוח משאבים ודיקן לענייני חינוך, מתווה את התנהלות התוכנית.

משתתפי התוכנית, כולם בעלי תואר ראשון וניסיון בהוראה, נבחרים על סמך המלצות וריאיון אישי, והם זוכים בפטור משכר לימוד ובמלגת לימודים. הלימודים מתקיימים במהלך שנתיים במרוכז, יומיים בשבוע, וביתר הימים המורים ממשיכים לעסוק בהוראה.

שניים מיעדי התכנית הם הקמת קהילה פעילה של משתתפים ובוגרים לצד סיוע למורים ולמערכת החינוך ביישום חידושים בהוראת המדעים והמתמטיקה ושיפור איכות ההוראה בכיתה. תוכנית רוטשילד-ויצמן מעודדת את הבוגרים להמשיך בהתפתחותם המקצועית כאמצעי להשגת היעד ארוך-הטווח של השפעה על מערכת החינוך במדעים ובמתמטיקה. לשם כך מוצעות לבוגרים תוכניות המשך, הכוללות יצירה והובלה של יוזמות חינוכיות חדשניות, בשיתוף פעולה עם המחלקה להוראת המדעים, עם מחלקות אחרות במכון ויצמן למדע, ועם משרד החינוך. הצלחתה של תוכנית רוטשילד ויצמן ניכרת כבר כעת בעדויות המצטברות בבתי-הספר, על פעילויות מוצלחות של בוגרי התוכנית במערכת החינוך.
 
 
 
לתאום ראיונות עם בוגרי התוכנית ולמידע נוסף: משרד דובר מכון ויצמן למדע, 08-934-3851
 

שתף