המורים והחונכים

01.12.2009

6 תלמידי מחקר ובוגרים של מדרשת פיינברג קיבלו תעודות הוראה במדעים ובמתמטיקה, ו-30 מורים קיבלו תעודות מורים-חונכים, בטקס שהתקיים באחרונה במכון. המסלול להענקת תעודות הוראה של מדרשת פיינברג, בשילוב המחלקה להוראת המדעים במכון, מתקיים זה 6 שנים, ובמסגרתו הוכשרו עד היום 34 מורים - תלמידי מחקר לתואר שני או שלישי, חוקרים בתר-דוקטוריאליים וכן בוגרי מכון ויצמן למדע. ההכשרה המדעית למשתתפי התוכנית מתבצעת על-ידי מדעני מכון ויצמן בפקולטות המדעיות, וההכשרה להוראה מתבצעת על-ידי חברי הסגל האקדמי של המחלקה להוראת המדעים. התוכנית "מורים חונכים", שפותחה גם היא במחלקה להוראת המדעים, בשיתוף אגף הסטאז' במשרד החינוך, מכשירה זה 5 שנים מורים מנוסים למדעים ולמתמטיקה לשמש כחונכים של מורים בתחילת דרכם, בשנה הראשונה לעבודתם במערכת החינוך. התוכנית כוללת פיתוח כישורים ויכולת בתחומי ההדרכה, ההנחיה וההערכה, לצד העשרה בתחומי המדעים, בשלושה מסלולים שונים: מסלול בדגש פיסיקה אותו מרכזת ד"ר אסתר בגנו, מסלול בדגש מתמטיקה שמרכזת נעמי רובינזון, ומסלול בדגש כימיה שמרכזת ד"ר רחל ממלוק-נעמן. בראש שתי התוכניות עומדת פרופ' רוחמה אבן, מהמחלקה להוראת המדעים במכון.

מקבלי תעודות ההוראה ותעודות "מורים חונכים"