קובי, מורה ומרכז מגמת הפיסיקה במרכז החינוך "ליאו באק" בחיפה, ומורה במכינה של הטכניון, בוגר
תוכנית ויצמן-רוטשילד, נשלח לסמינר הבין-לאומי בסר"ן כאחד משני הנציגים של ישראל. הסמינר, שנמשך שלושה שבועות, כלל סיורים וביקורים במעבדות המאיץ, הרצאות תיאורטיות, ופעילויות שונות שאפשר לבצע עם התלמידים בכיתות. הפעילות בסמינר נועדה לחשוף בפני מורים לפיסיקה את הנעשה בסר"ן ואת השאלות העיקריות איתן מתמודדים המדענים במקום, כדי להגביר את המוטיבציה של המורים, וכדי שיעבירו את הידע שרכשו לתלמידיהם – וזאת במטרה לגייס את הדור הבא של מדענים. קובי אומר כי המטרה הושגה במלואה, וכי הוא רואה את עצמו מגויס לחלוטין לנושא. כבר בימי הסמינר חיכה בקוצר רוח ליום שבו יחזור לכיתה, ויחלוק עם תלמידיו את הידע הרב שרכש, ואף החל כבר לתכנן פעילויות חינוכיות בתחום. כיום הוא מפתח קורס העשרה בפיסיקה של חלקיקים בבית ספרו, ואף מתכנן לצאת עם מספר תלמידים לביקור בסר"ן.
חוויה חזקה נוספת איתה חזר מהסמינר היא המפגש החברתי עם מורים מרחבי העולם, איתם בילה ערבים רבים וארוכים על בירה, יין, ושיחות אל תוך הלילה בענייני מדע וחינוך. הוא יזם שני "מפגשי שיתוף", שבהם הציגו המורים פעילויות, הדגמות ואסטרטגיות למידה, במטרה ליצור "בנק פעילויות" גדול ומשותף. הקשרים האישיים והמקצועיים שנוצרו בסמינר, וההפריה ההדדית, נשמרים גם אחרי שכל אחד מהמורים חזר לביתו ולכיתתו, כך שאת משחק הקלפים שפיתח קובי יחד עם מורים נוספים בעקבות השתתפותם בסמינר – שמטרתו ללמד תלמידים פיסיקה שלחלקיקים - עשויים להכיר בעתיד תלמידים מסרביה, מקמרון, מתאילנד, מיפן, ועוד.
האנשים שפגש בסר"ן היו, לדבריו, ידידותיים ונכונים תמיד לעזור, לשתף, ולפתור כל בעיה – מה שהזכיר לו מאודאת האווירה במכון ויצמן למדע, "שם גידלו אותי, ושם התפתחתי באופן משמעותי– הן בידע הפיסיקלי והן בשיטות ההוראה", הוא אומר. התואר השני בהוראת המדעים שעשה במכון במסגרת תוכנית רוטשילד-ויצמן חולל בו, לדבריו, מהפך מקצועי. "חשבתי שאני כבר יודע הרבה, ושהתואר יאפשר לי להתחזק מבחינה מקצועיתולהשתכלל מעט. בפועל, חל בי שינוי מוחלט", הוא מספר. "התלמידים שלי כיום לומדים בצורה אחרת לגמרי, מבצעים ניסויים ופעילויות חווייתיות, נעזרים באסטרטגיות הוראה חדשניות, נהנים יותר ומבינים יותר."