יתרון משמעותי

24.02.2013
 
ארבעה מורים ממגמת הביו-טכנולוגיה, המשתתפים בתוכנית רוטשילד-ויצמן, חזרו באחרונה מכנס בין-לאומי מטעם המכון האירופאי לביואינפורמטיקה שהתקיים בקיימברידג', אנגליה. בכנס, שמטרתו קידום הוראת הביואינפורמטיקה בבתי-הספר התיכוניים, לקחו חלק 27 מורים מובילים מבתי-ספר תיכוניים במדינות האיחוד האירופי.
 
המורים הישראלים הופתעו לגלות, כי הם נהנים מיתרון משמעותי בתחום הביואינפורמטיקה על פני עמיתיהם מאירופה. "גילינו כי מדינת ישראל היא חלוצה בתחום זה בחינוך העל-יסודי, והופתענו לטובה מהפער הבולט שבין רמת הידיעות, המיומנויות והניסיון שלנו, המורים מישראל, לעומת המורים מאירופה". חומרי הלמידה שהציגו המורים מישראל עוררו עניין והערכה בקרב מארגני הכנס ומשתתפיו. עוד  התברר להם, כי רק בישראל מהווה נושא הביואינפורמטיקה חלק רשמי מתוכנית הלימודים לבגרות. "יצאנו מחוזקים ומלאי גאווה על הנעשה בארץ. אנו מאמינים, כי הטמעת נושא הביואינפורמטיקה בתוכנית הלימודים לא רק יוצרת עניין ומוטיבציה בקרב התלמידים, אלא גם תורמת לביסוס הידע הנלמד, ולפיתוח מיומנויות מתקדמות בקרב התלמידים והמורים".
 
ארבעת המורים, אוהד לבקוביץ, רחל סקאל, ד"ר ג'נט בשארה-שיבאן וד"ר רונית שינה, משתתפים במסלול היוזמות של תוכנית רוטשילד-ויצמן, בהנחיית ד"ר יוסי מחלוף מהמחלקה להוראת המדעים במכון, והם נשלחו לכנס בעידודה ובתמיכתה של התוכנית.
 
לצורך שילוב הביואינפורמטיקה בתוכנית הלימודים הרשמית של מגמת הביוטכנולוגיה בארץ, פותחו בשנים האחרונות חומרי למידה מתקדמים, הכוללים הן את הצד הניסויי-מעשי במעבדה, והן את המחקר הממוחשב, הביואינפורמטי. את חומרי הלמידה פיתח צוות בראשותה של פרופ' ענת ירדן מהמחלקה להוראת המדעים במכון.

לשיתוף:

 

 

 

 

פודקאסטים
אינסטגרם