המחלקה להוראת המדעים, בשיתוף עם
מדרשת פיינברג, העניקה באחרונה תעודות הוראה ל-22 תלמידי ותלמידות מחקר מהמכון, ולבוגרים ובוגרות שלו. בתשע שנות קיומה סיימו את התוכנית – המיועדת אך ורק לסטודנטים של המכון ולבוגריו – 86 סטודנטים. מתוכם, 12 השתלבו במוסדות אקדמיים, 22 מלמדים בבתי-ספר, ושישה עובדים במוסדות תומכי הוראה.
בטקס חלוקת התעודות נשא דברים סגן נשיא המכון לפיתוח משאבים והדיקן לענייני חינוך, פרופ' ישראל בר-יוסף, שסיפר על המחויבות שלקח על עצמו מכון ויצמן למדע - הכשרת מדעני העתיד והבטחת עתידה המדעי של מדינת ישראל. מתוך גישה זו הוחלט להשקיע מאמצים בתוכנית להכשרת מורים בתוך המכון. פרופ' בר-יוסף סיפר על יוזמה אחרת בתחום זה: הקמת בית-ספר תיכון למדעים סמוך למכון על-פי מודל חמד"ע-תל-אביב, והביע את תקוותו כי בוגרי התוכנית ישתלבו בו כמורים. "אני מעריך אתכם על הצטרפותכם לתוכנית, ומצפה לראות אתכם ממלאים משימה לאומית חשובה בבתי-הספר", אמר.
פרופ' בת שבע אלון, ראש המחלקה להוראת המדעים, שיתפה את בוגרי התוכנית באתגרים ובלבטים הניצבים בפני המחלקה להוראת המדעים בהפעלת
התוכנית, ובראשם: כיצד משלבים תוכנית זו עם יתר התוכניות האקדמיות של המחלקה? המפגש שנוצר בין תלמידי המחקר ובוגרי המכון לבין מורים ואנשי המחלקה להוראת המדעים מקדם חשיבה חינוכית בקרב אנשים בעלי רקע מדעי. בהמשך סקרה פרופ' אלון את חשיבות התוכנית – לבוגרים הבוחרים להישאר בעולם האקדמי, לאלה הפונים לתעשייה, לאלה שישתלבו במערכות חינוכיות, וכן לכל אזרח המעורב בנעשה במדינה, שילדיו לומדים במערכת החינוך הישראלית.
ד"ר רחל ממלוק-נעמן, אשר עומדת בראש התוכנית, דיברה על חשיבות התוכנית כחלק ממערך תמיכה מקצועי למורים שמעניקה המחלקה להוראת המדעים, הכולל גם השתלמויות מורים, פעילויות של מרכזי מורים ועוד. לבוגרים איחלה, כי יתרמו לשנות את פני החברה, את תדמית המורה ואת היחס כלפיו. לאחר דברי הברכה הודתה ד"ר ממלוק-נעמן לד"ר רונית בן-בסט לוי, מנהלת התוכנית, לצוות הגדול המפעיל את התוכנית, לתומכיה הנאמנים במדרשת פיינברג – פרופ' ליאה אדדי, דיקן המדרשה, וד"ר עמי שליט, מנהל המדרשה, וכן לפרופ' בר-יוסף.
בשם הבוגרים נשא דברים תום ביאליק, שהודה לכל העושים במלאכה ולמעגלי התמיכה הרחבים של התוכנית במדרשת פיינברג ובמכון ויצמן למדע. ביאליק התייחס לנתוני סקר "אינדקס מעמד המורה", שהתפרסם באחרונה וחשף את הדעה השלילית על מקצוע ההוראה בישראל: "כבוגרי המכון שמכירים את שולחנות המעבדה, בידינו לנסות לשנות את הנתונים האלה – באמצעות הכלים שקיבלנו".