עיתונאיות ועיתונאים, הירשמו כאן להודעות לעיתונות שלנו
הירשמו לניוזלטר החודשי שלנו:
מרינה זיו סגרה אחריה את הדלתות של אולם "הברווז" ועלתה על הבמה, נחושה ללמד בשעה אחת בלבד עשרה תלמידי פיסיקה את כל שתוכל להספיק לומר על מנופים, ולעשות זאת בשעה שעשרות אנשים יושבים בקהל וצופים במתרחש. באירוע נכחו, בין השאר, המפקח-המרכז של מקצוע הפיסיקה, ד"ר צביקה אריכא, וחברי הקבוצות של מדע וטכנולוגיה בחטיבת הביניים ופיסיקה בחטיבה העליונה מהמחלקה להוראת המדעים. על הבמה, מאחורי התלמידים, עמד צלם המכון ותיעד את הכל. זה היה האירוע המרכזי במפגש האחרון של פרויקט צ.ל.ש, אותו מרכזת לאה אילני מהמחלקה להוראת המדעים, והוא מתקיים בתמיכת הקרן על-שם דניאל שמיר.
השיעור לוּוָה בהרצאה של פרופ' עדי שמיר, מהמחלקה למדעי המחשבה ומתמטיקה שימושית במכון, שדיבר על צפנים ושימושיהם האזרחיים. בתום השיעור התקיים דיון בהשתתפות צוות הפיתוח של השיעור, שכלל את מרינה זיו, ד"ר רוני מועלם, סמדר שרביט, ליהי תלם מרגלית, וד"ר רחלה תורג'מן.
בשיעור שהתקיים החליטו הפעם להציב מורה מול כיתה שאינה מוּכרת לה: התלמידים שלימדה במסגרת שיעור זה לומדים בעתודה המדעית-טכנולוגית של בית-הספר מקיף הקריה שבאשדוד, ומרינה זיו, מורה בעלת ניסיון של 20 שנה וזוכת פרס דה-שליט, מלמדת בתיכון מקיף ז' באותה העיר. "כל מורה ותיק יודע להכין מערך שיעור", אומרת זיו, "אבל כשישבתי בצוות הפיתוח של הקורס, הרגשתי איך השיעור עצמו משתדרג".
"שיעורים פומביים מקדמים את השיח על סוגיות מרכזיות שמעסיקות מורים", אומרת ראשת המחלקה להוראת המדעים היוצאת, פרופ' בת-שבע אלון. "השיעורים עצמם תמיד מעניינים ומחדשים, וגם התיעוד של תהליך הכנת השיעור הוא חשוב. החומרים האלה משמשים אותנו בעבודה מול קהלים שונים".