בוגרי המחזור הראשון של תוכנית רוטשילד-ויצמן למורים מצטיינים במדעים ובמתמטיקה, יקבלו היום את התואר השני

13.11.2011

26 בוגרי המחזור הראשון של תוכנית רוטשילד-ויצמן למורים מצטיינים במדעים ובמתמטיקה, יקבלו היום את תארי המוסמך בהוראת מדעים ממדרשת פיינברג שבמכון ויצמן למדע. התוכנית הייחודית, הראשונה מסוגה בארץ, מקנה למורים בבתי-הספר התיכוניים תואר שני במדעים ממכון ויצמן למדע. בשנה הקרובה ילמדו בתכנית כ-100 מורים בשלושה מחזורים.

ההנחה העומדת בבסיס התוכנית היא, שאפשר לקדם את מערכת החינוך המדעי על-ידי טיפוח מצוינות בהוראה. לכן, תוכנית רוטשילד-ויצמן פונה לשכבה נבחרת של מורים ופועלת לקידום השכלתם בתחומי המדע והוראת המדע. בעקבות החזון הזה, ותוך התייעצות ושיתוף פעולה עם מדעני המכון, הורכבה תוכנית לימודים אינטנסיבית, הכוללת הרחבה והעמקה של הידע המדעי על כל תחומיו, מפגשים בלתי אמצעיים עם מדענים וביקורים במעבדות המכון, הכרות עם חידושים מדעיים, רכישת גישות הוראה חדשניות, השתתפות במחקרים בתחומי הוראת המדעים הנעשים במכון, והתנסות בהובלת יוזמות חינוכיות ייחודיות. לצורך התוכנית התגייסו סגל המחלקה להוראת המדעים ומדענים רבים מהמחלקות המדעיות השונות במכון, לפיתוח והוראה של כ-50 קורסים ייחודיים.

התוכנית רוטשילד-ויצמן, הממומנת מתרומת קרן קיסריה אדמונד בנימין דה רוטשילד לעשר שנים, נוסדה לפני שלוש שנים ביוזמת הנהלת המכון והמחלקה להוראת המדעים. בראש התכנית עומדים פרופ' שמעון לויט מהפקולטה לפיסיקה ופרופ' בת-שבע אלון, ראש המחלקה להוראת המדעים. ועדת היגוי בראשותו של פרופ' ישראל בר-יוסף, סגן נשיא המכון לפיתוח משאבים ודיקן לענייני חינוך, מתווה את התנהלות התוכנית.

"בוגרי התוכנית יכולים לפעול בעמדות השפעה ברמות שונות במערכת החינוך" אומרת פרופ' אלון. "המורה יכול לתפקד במסגרת בית ספרו, לעזור בקהילה, לפעול ברמה הארצית או להשתתף בפיתוח חומרי למידה או פעילות עם מורים עמיתים". לשם כך, מוצעות לבוגרים תוכניות המשך, הכוללות יצירה והובלה של יוזמות חינוכיות חדשניות, תוך שיתוף פעולה עם המחלקה להוראת המדעים ומחלקות אחרות במכון ויצמן למדע, וכן עם מכון דוידסון לחינוך מדעי.
 
 
פרטים נוספים ניתן לקבל במשרד דובר מכון ויצמן למדע: 08-934-3851
 

שתף