אלגוריתם

מחלה ממבט ראשון: כשתא של המערכת החיסונית (מקרופאג, בכחול) פוגש חיידק (באדום), יש משמעות מכרעת להתרחשויות ב-48-24 השעות הראשונות
22.07.2019

בעולם הראשון לא תמיד מודעים לכך, אך שחפת היא עדיין מגיפה עולמית, ולפי הערכות, כשליש מאוכלוסיית העולם נגוע בה

הוכחות מתמטיות מסייעות להבהיר מדוע אלגוריתמים מסוימים לעיבוד זרמי נתונים גדולים טובים יותר מאחרים
01.01.2018

לקראת מכונית אוטונומית
24.07.2017

כיצד נדע אם אפשר לסמוך על מכונית ללא נהג או מטוס ללא טייס? בוגר מכון ויצמן למדע פיתח שיטה לבדיקת מהימנות תוכנות שנכתבו על ידי מחשבים

דוד הראל
06.03.2017

האם נוכל לשדר ברשת האינטרנט ריחות, כפי שלמדנו להעביר למרחק קול בטלפון, או מראות וסרטים באמצעות מצלמות?

הבדלים בין-אישיים גדולים בתגובות למזון
19.11.2015

מה יעלה יותר את רמת הסוכר בדם: סושי או גלידה? על-פי מחקר של מדעני מכון...

פרופ' מיכל אירני
01.11.2014
האם אנו קולטים את כל המידע שמצוי בתמונות ובסרטים?
שינוי צורה של מודל של כף יד (משמאל). שימוש באלגוריתם שינוי צורה סטנדרטי (במרכז) מוביל לעיוותים גדולים (באדום) ולהיפוכים (בצהוב). מודל שינוי צורה בעל חסמים על גודל העיוות יכול ליצור העתקה דומה ללא היפוכים ועם עיוות חסום (מימין)
26.11.2013
כיצד מלמדים את המחשב לראות כמו בן-אדם? מדעני המכון מפתחים גישות ואלגוריתמים כדי להתמודד עם האתגר
הטבלה מרכזת את "ציוני השיבוש" של מאות חולים עם גידול במוח: כל שורה מתייחסת למסלול או תהליך ביוכימי, וכל עמודה – לדגימה מחולה מסוים. כל צבע מסמל מספר – ערך "ציון השיבוש" של המסלול הביוכימי, כפי שחושב עבור החולה. כחול כהה מצביע על פעילות נורמלית של המסלול הביוכימי ברקמת מוח בריאה, לעומת אדום כהה המצביע על סטייה חזקה מהתנהגות נורמלית. קבוצת הדגימות של תאי מוח מאנשים בריאים מופיעה כפס אנכי כחול כהה, המסומן TgS7, המופיע באמצע הטבלה. הפס המסומן TgS15 מתאר את תת-הקבוצה של חולים בעלי תחזית הישרדות לזמן ממושך יותר
29.05.2013

רופאים השואפים להתאים טיפול אישי לכל חולה סרטן ניצבים בפני חוסר ודאות גדול. האם הגידול מתפתח במהירות? כמה "אלים" צריך הטיפול להיות? ואיזה טיפול...

דניאל הררי ונמרוד דורפמן. מכונות לומדות
21.02.2013
יכולת התפיסה של תינוקות צעירים ביותר עולה בהרבה על זו של מערכת אינטליגנטית ממוחשבת
חילופי די-אן-אי ומספרי עותקים של גנים לא נורמליים בסוגים שונים של סרטן המעי. מקור: Nature Genetics
21.02.2013
בדומה ל"טביעות האצבע" שבשימוש המשטרה, יסייע פיענוח פרופיל הדי-אן-אי של גידולים ממאירים למלחמה בסרטן.

עמודים