מגזין המכון - גיליון 35 - יוני 2004

גיליון 35 - יוני 2004

יחסי הגומלין בין סיבי המירקם הבין-תאי (ירוק) לבין איזורי מגע הקשורים לשלד התאי (אדום). גרעיני התאים צבועים בכחול. צולם על ידי ד"ר טובה וולברג, באמצעות מייקרוסקופ אור במעבדתו של דיקן הפקולטה לביולוגיה, פרופ' בני גיגר.

תגובה הולמת
01.06.2004
מדעני המכון פיתחו: מחשב ביולוגי מולקולרי שמזהה - במבחנה - תנאים אופייניים לסרטן, מאבחן את סוג הסרטן, ומייצר בתגובה מולקולת תרופה מתאימה.
ביטוי גנטי
01.06.2004
כיצד מתמודדים ביולוגים עם שטף המידע המצטבר בידיהם, וכיצד  הם מחפשים ומוצאים בו תבניות מסודרות.
מה שיותר ירוק יותר גשום
01.06.2004
ד"ר חזי גילדור מהמחלקה למדעי הסביבה ולחקר האנרגיה במכון ויצמן למדע בוחן - באמצעות מודלים ממוחשבים - את השפעתם של אורגניזמים מיקרוסקופיים, או לכל היותר ננסיים, הצפים על-פני הים והקרויים פלנקטון, על האקלים בעולמנו
הנגיפים חושפים טפח
01.06.2004
פרופ' ארנון אומרת, שבניגוד למחקרים שנועדו לגילוי או לפיתוח של תרכיב חיסון למחלה מסוימת, המחקר הנוכחי שלה ושל ד"ר בן-ידידיה נועד לפיתוח גישה חדשה ומקורית, שאפשר יהיה להשתמש בה לפיתוח תרכיבי חיסון כנגד מחלות רבות ושונות
חיים דיגיטליים בעולם אנלוגי
01.06.2004
מחקר חדש שבוצע באחרונה במכון ויצמן למדע חשף את העובדה המפתיעה, שבתאים חיים, ממש כמו במכשירי די-וי-די, מתנהלים גם תהליכים דיגיטליים שבהם - מכל בחינה מעשית -הפעילות מבוטאת על-ידי מספר המנות השלמות ולא על-ידי הגודל של כל מנה
שורשי האשליה
01.06.2004
פעילות תת-ספית של תאי העצב יוצרת תיחול ארוך טווח של "מיקרו-מעבדים" במוח.
הטוב, הרע והמכוער - בראש אחד
01.06.2004
הצופה מבחין בסרט אחיד, אך למעשה, כל איזור במוחו "רואה" סרט ייחודי.
בעקבות הנתרן
01.06.2004
מדעני מכון ויצמן פיתחו דרך מקורית המאפשרת לאבחן את פעילות הכליות באמצעות דימות בתהודה מגנטית - MRI.
ידו בכל
01.06.2004
מדעני המכון פיענחו את המבנה המרחבי התלת-ממדי של האנזים ש"מטהר" חלקיקים של כולסטרול "רע".
פולימרים בזרם