מגזין המכון - גיליון 52 - ספטמבר 2008

גיליון 52 - ספטמבר 2008

בשער: הגן הקרוי even skipped ממלא תפקיד חשוב בתהליך החלוקה למקטעים של עוברי זבוב הפירות. התצלום מראה את מיקומו של החלבון המיוצר על-פי המידע המקודד בגן, בגרעין תא עובר בן שעתיים וחצי. החלבון מפעיל גנים מסוימים אשר אחראים ליצירת תבנית המקטעים המדויקת של העובר. צולם על ידי לתמיד המחקר בועז גילדור במעבדתו של פרופסור בן ציון שילה, מהמחלקה לגנטיקה מולקולארית.

מורים לומדים
בקמפוסחדשות חינוך
הסמינר הבין-לאומי השלישי על-שם משפחת שוורץ למורי מדע מובילים התקיים באחרונה במכון דוידסון לחינוך מדעי. מטרת הסמינר לקדם את ההתפתחות המקצועית של מורים מובילים למדעים בחטיבה עליונה
ציונות עכשיו
אנשיםסטודנטים
לרגל יום העצמאות ה-60 למדינת ישראל יזמה מועצת הסטודנטים של המכון דיון תחת הכותרת "ציונות עכשווית מהי?". נציג המועצה, אורי כץ, הציג את הדובר - ד"ר גדעון שטחל, איש חינוך ומנהל המדרשה הציונית של המועצה הציונית. הדיון התמקד בבחינת המשמעות והרלוונטיות של מושג הציונות כיום
מסתכלים בקנקן
ביולוגיה מבניתחדשות מדע בשפה ידידותית
לפעמים התבוננות בקנקן יכולה ללמד על מה שיש בתוכו. הדבר נכון במיוחד כשמדובר במדע הפרוטאומיקה המבנית - חקר מבנה החלבונים.
ניצוצות של מדע
בקמפוסחדשות חינוך
טקס סיום שנת הלימודים של תוכנית "ניצוצות מדע", לקידום מדעי-טכנולוגי של בני נוער יוצאי אתיופיה, התקיים באחרונה במכון. במסגרת הטקס, בו נכחו בני משפחה וחברים, חונכי התוכנית, נציגי הסוכנות היהודית ונציגי היחידה לצעירים במדע (צמ"ד), נישאו ברכות, הוענקו תעודות הצטיינות לתלמידים מצטיינים, והובעה תודה לחונכים.
מדע פעיל
בקמפוסחדשות חינוך
טקס הסיום השנתי של פרויקט קמ"פ - קבוצות מדע פעיל - התקיים באחרונה במכון דוידסון לחינוך מדעי, המאגד את הפעילות החינוכית של מכון ויצמן למדע. התוכנית, שפותחה על-ידי ד"ר עובד קדם ממכון דוידסון, מיועדת לנוער מנותק ולנוער בסיכון
המועדון
ביוכימיהחדשות מדע בשפה ידידותית
מה עושים תאים של המערכת החיסונית במקומות מפגש מובחרים בלשד העצם?
סינית אני מדברת אליך
01.09.2008
איך אפשר להביא מאמרים מדעיים מחזית המחקר אל חדרי הכיתות בבתי-הספר? חינוך מדעי עדכני
החצי השני
גנטיקהחדשות מדע בשפה ידידותית
לפני כ-80 שנה ביצע המדען הגרמני הנס שפמן ניסוי שהניח את היסודות למחקר בתחום ההתפתחות העוברית. הוא חצה עובר סלמנדרה, והבחין כי חצי העובר שמכיל את צד הבטן מתנוון, ואילו חצי העובר המכיל את צד הגב מצליח להשלים את החצי החסר.
השראה מגנטית
תוצרת המכון
זאב לוז חלם תמיד להיות מורה, אך עם סיום הלימודים שמע על שיטה חדשה הנחקרת במכון ויצמן למדע - תהודה מגנטית גרעינית - והצטרף לצוות שבנה את מכשיר התמ"ג הראשון
פרופ' אהוד שפירא. שושלות תאים
ביולוגיה חישוביתחדשות מדע בשפה ידידותית
מדעני מכון ויצמן למדע, אשר פיתחו שיטה חדשה לשיחזור גנטי של שושלות יוחסין של תאים חיים, השתמשו בה למעקב אחר התפתחות סרטן, והראו כי התהליך הסרטני החל מתא בודד.

עמודים