מגזין המכון - גיליון 37 - דצמבר 2004

גיליון 37 - דצמבר 2004

בשער: קוץ של קיפוד ים לאחר שבירה, הנבנה והולך מחדש. מבסיסו ועד חודו, הקוץ מהווה גביש אחד. הצילום בוצע על-ידי יעל פוליטי באמצעות מיקרוסקופ אלקטרונים סורק. במסגרת מחקר של פרופסור ליאה אדדי ופרופ' סטיב ויינר במחלקה לביולוגיה מבנית, במכון ויצמן למדע.

מחכים לפרומיתאוס
01.12.2004
כיצד לרתום נמר לעגלת קניות בסופרמרקט? כיצד לכלוא אנרגיה פראית בבקבוק? ובשביל מה זה טוב?
משפט החלבונים: הצדק נעשה ונראה
01.12.2004
פרופ אהרן צ'חנובר מבהיר, כי למעשה קיימות בתא שתי מערכות לסילוק חלבונים. מערכת אחת, המבוססת על אנזימים (פרוטאזות) הפועלים באברון התוך-תאי הקרוי ליסוסום, אחראית לפירוקם של חלבונים הבאים מחוץ לתא. לעומת זאת, המערכת שגילו פרופ' הרשקו ופרופ' צ'חנובר מסלקת את החלבונים הפגועים (ואת החלבונים הבריאים שסיימו את תפקידם), של התא עצמו
על זבובים, עכברים וחישנים
01.12.2004
חברי קבוצת המחקר של פרופ' וולק מתמקדים עכשיו באיפיון חלבונים נוספים המעורבים בתקשורת הבין-תאית, בתקווה לחשוף עקרונות נוספים בתהליכי בניית רקמות בעובר המשותפים לזבובים ולבני-אדם
זה בראש שלך
01.12.2004
מערך של שדות מגנטיים בסמוך לראש עשוי, בעתיד, לאפשר טיפול יעיל בדיכאון ובהתמכרויות.
על פקקי תנועה אלקטרוניים, מחסומי אנרגיה ושדות מגנטיים
01.12.2004
בניסוי חדש המתנהל בימים אלה, הצליחו ד"ר שחר וצוותו להגביל את תנועת האלקטרונים במוליך-על למימד אחד בלבד. יחד עם פרופ' רשף טנא, ראש המחלקה לחקר חומרים ופני שטח במכון ויצמן למדע, הם יצרו ננו-חוטים העשויים אינדיום אוקסיד (המצוי במצב של מוליך על). הננו-חוט מוליך-העל הזה הונח על פני ננו-צינוריות המיוצרות במעבדה של פרופ' טנא מחומר שאינו מוליך
צפונות העורך
01.12.2004
פיענוח מבנה "העורך" של המידע הגנטי עשוי להוביל לפיתוח דרכים חדשות למלחמה במחלות גנטיות ובמחלות רבות אחרות.
על החיים ועל המוות
01.12.2004
מדעני המכון גילו שמולקולה הממלאת תפקיד מרכזי בתהליכי מוות בתאים משמשת "סוכנת כפולה" ומהווה גורם חשוב גם בהגנה על החיים ומניעת מוות.

גיליונות קודמים