מגזין המכון - גיליון 59 - יוני 2010

גיליון 59 - יוני 2010

בשער: התרשים מתאר תוואי של הילוך מקרי פשוט, לאחר שמילא חצי מהצלעות בסריג הריבועי המוצג. צלעות בהן ביקר פעם אחת בלבד צבועות בכחול, ואלה שבהן ביקר יותר מפעם אחת צבועות בכתום. פרופ' איתי בנימיני מהמחלקה למתמטיקה של מכון ויצמן למדי חוקר את התכונות הגיאומטריות הסטטיסטיות של תת-קבוצה מקרית של צלעות הסריג הדו-ממדי בהן מבקר הילוך מקרי פשוט זה.

מימין: פרופ' אורי אלון, ד"ר אריאל כהן, נעמה גבע-זטורסקי
ביולוגיה מולקולרית של התאחדשות מדע בשפה ידידותית
המטרה: להבין טוב יותר את השפעתם של הרכבי תרופות על תאים. האמצעי: צלילה לעומק התא ומעקב אחר הפעלת התגובה התאית.
מימין: אורית פורמן, פרופ' ידין דודאי ואבי מנדלסון. בין זיכרון לבידיון
מוח והתנהגותחדשות מדע בשפה ידידותית
מדעני המכון גילו דפוס מסוים של פעילות מוחית, הקשורה ביכולת להבחין בין עובדות ובדיות.
מימין: יונתן כץ, ד"ר אילן למפל ואלעד גנמור. גירוי ותגובה
מוח והתנהגותחדשות מדע בשפה ידידותית
מדעני המכון גילו מנגנון ההסתגלות לגירויים הוא חזק ומהיר יותר דווקא כשמדובר בגירויים חלשים, בהשוואה לגירויים חזקים.
מימין: ד"ר מלכה קיטיינר, אמיר אלדר, אביבה קפיטקובסקי, ד"ר חיים רוזנברג, פרופ' ציפי שקד, יעקב חלפון, ד"ר נעמה קסלר וד"ר יעל דיסקין-פוזנר. אלף-בית
ביולוגיה מבניתחדשות מדע בשפה ידידותית
החלבון "שומר הגנום", p53, יוצר מבנים מרובעים על גבי אתרי מטרה שונים בדי-אן-אי. מדעני המכון חוקרים את המבנה התלת-מימדי שלהם, במטרה חהבין כיצד הוא נפעיל גנים שונים, הבולמים תהליכים סרטניים.
נקודת שבירה
29.01.2011
ד"ר ערן בוכבינדר חוקר את האופן שבו חומרים מתעוותים, מחליקים ונשברים תחת כוחות מכניים, ולומד את תכונותיהם של חומרים טבעיים עמידים, במטרה לחקות אותם. בין היתר, הוא פתח תיאוריה חדשה שעשויה להעניק למדענים ולמהנדסים כלי חדש לחקירת תהליך ההיסדקות.
פרופ' ניר גוב ורואי שלומוביץ. המתמטיקה של החיים
מתמטיקה ומדעי המחשבחדשות מדע בשפה ידידותית
מדעני המכון יצרו מודל מתמטי-פיסיקלי המסביר את התנהגותם של החלבונים שיוצרים את הפיגומים המחזיקים את מבנה התא - השלד התוך-תאי. המודל מראה כי ההחלטה האם לדחוף את קרום התא החוצה, או למשוך אותו פנימה, תלויה בצורתן של מולקולות הממקמות על קרום התא.
מפצחים כספות
בקמפוסחדשות חינוך
צוותים של תלמידי תיכון מצטיינים מהארץ ומהעולם השתתפו בטורניר הפיסיקה על-שם שלהבת פריאר ("טורניר הכספות"), שהתקיים זו השנה ה-15, ובשנים האחרונות מאורגן על-ידי מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע
מפצחים נוסחאות
בקמפוסחדשות חינוך
שלב הגמר של טורניר הכימיה התקיים זו הפעם הרביעית במכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע.
על תגליות והמצאות
בקמפוסחדשות חינוך
כאלף מבקרים הגיעו בחול המועד פסח לגן המדע על-שם קלור שבמכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, והשתתפו בשלל פעילויות שהתמקדו בתגליות והמצאות
מימין: ד"ר צביה אולנדר ופרופ' דורון לנצט. תקשורת של ריחות
01.06.2010
אבולוציהחדשות מדע בשפה ידידותית
  פוענח הרצף הגנטי המלא של פרוש הזברה (Zebra Finch). המידע הגנומי המפורט משמעותי במיוחד להבנת האבולוציה של תהליך למידת השפה והדיבור. זהו צעד נוסף במאמץ המתמשך לפענח את האבולוציה של חוש הריח.

עמודים