מגזין המכון - גיליון 20 - ספטמבר 2000

גיליון 20 - ספטמבר 2000

בשער: תאי שחלה היוצרים את הורמוני המין הנקביים, דוגמת פרוגסטרון ואסטרוגן. צולם במיקרוסקופ פלואורוסצנטי על ידי תלמיד המחקר ד"ר קימיהיסה טאז'ימה ופרופסור אברהם אמסטרדם מהמחלקה לביולוגיה מולקולרית של התא.

גנום האדם: פרופיל 21
01.09.2000
עשרות אלפי מדענים, בארבע יבשות, עמלו במשך שני עשורים, בתקציב של קרוב לשלושה מילארד דולר, כדי לשרטט את התוכניות הגנטיות הבסיסיות של גוף האדם
השבבים הגנטיים באים
01.09.2000
טכנולוגיית השבבים הגנטיים, המייצגת את חזית המחקר העולמית בתחום חקר הגנום, הצטרפה באחרונה ל"ארגז הכלים" של מדעני ישראל, כאשר במכון ויצמן למדע נוסדה היחידה הראשונה בארץ לשבבי DNA
אוריגמי מולקולרי
תחזיקו חזק, ההרפתקה של מדעי החיים רק מתחילה
אהבה חלבונית במאה שערים
01.09.2000
מדעני המכון פיתחו אלגוריתם שמסוגל לחשב ולנבא בדיוק רב אילו שינויים ברצף הגנטי יובילו להיצמדות המולקולרית המהירה ביותר
הקצב של העצב
01.09.2000
ד"ר אחישר וחברי קבוצת המחקר שלו גילו, כי מיד לאחר השלב הראשון, שבו העצבים מתרגמים את הקלט החושי לאותות חשמליים, מתפצלים האותות האלה לשתי לולאות פעולה
על קיטוב ורגישות
01.09.2000
מדעני המכון הפיקו "סרט קולנוע" המתאר את תהליך ההמסה וההתגבשות של מערבולות מגנטיות במוליכי-על
חושבים וזוכים
בקמפוסחדשות חינוך
  הניצחון, כפי שיודע כל חובב ספורט מתחיל, הוא לא סתם דבר חשוב. הניצחון הוא הכל. הכל. התפיסה הזאת הציפה באחרונה את גן המדע על שם קלור, שאירח את משחקי הגמר של האולימפיאדה הארצית הרביעית למשחקי חשיבה, המאורגנת על ידי חברת "אשכולות חשיבה" ואקדמיית קספרוב לשחמט.
תעשייה של רעיונות