מגזין המכון - גיליון 46 - מארס 2007

גיליון 46 - מארס 2007

בשער: מודל תיאורטי שלפיו התפתחות גושי החומר הגדולים ביקום הייתה מלווה בפליטה של קרינת גאמה ורדיו. מפתחי התיאוריה, פרופ' אלי וקסמן ותלמיד המחקר דאז, ד"ר אורי קשת ממכון ויצמן למדע, יחד עם פרופ' אבי לייב מהרווארד, טענו כי שיירים של קרינה זו עדיין קיימים, וכי מדידתם תאפשר זיהוי ומיפוי של תהליך היווצרות גושי החומר הגדולים ביקום. קרינה כזאת אכן התגלתה באחרונה מסביב לצביר גלקסיות מסוים. מאפייני הקרינה שהתגלתה תואמים את חישוביהם התיאורטיים של פרופ' וקסמן וד"ר קשת.

אבק ברוח
01.03.2007
​קיומם של יערות הגשם באיזור האמזונס תלוי באבק שמגיע מהמדבר הגדול בעולם - מדבר סהרה
בעיני המתבונן
01.03.2007
​קבוצה של מדענים ממכון ויצמן למדע פיתחה שיטה המאפשרת למחשב לזהות עצמים גם כאשר הם מוארים בדרכים שונות ומצולמים מזוויות שונות
בין שמרים לאנשים
01.03.2007
​פרופ' ג'פרי גרסט, מהמחלקה לגנטיקה מולקולרית במכון ויצמן למדע, הראה באחרונה, כי תאי שמרים יכולים לשמש מודל מהימן לחקר מחלה נדירה התוקפת בני-אדם
מלחמת האורגניזמים
01.03.2007
מדעני המכון פיתחו שיטה שעשויה לשמש בסיס לפיתוח תרופות כנגד חיידקים ופטריות העמידים לאנטיביוטיקה
רוקמת הרקמות
תוצרת המכון
אורחת המדור: ד"ר שולמית לבנברג, שנבחרה כאחת מרשימת 50 המדענים המובילים בעולם מטעם Scientific American1 "לנגד עיניי עומדים תמיד שני המנחים שלי. כשאני נתקלת בשאלות הנוגעות לעבודה מול סטודנטים, אני מנסה לחשוב איך הם היו מתנהגים"
פרופ' יגאל תלמי עם דוד בן-גוריון, מאיר וייסגל וגולדה מאיר
אבן דרך
לפני 73 שנה אלברט איינשטיין לא תמך בהקמתו של מכון המחקר על-שם דניאל זיו. ב-26 ביולי 1934 הוא כתב מכתב בעניין זה לחיים ויצמן:
מהמדע לתעשייה - ובחזרה
01.03.2007
חברת "ידע" של מכון ויצמן למדע הקימה באחרונה קרן משותפת עם חברת התרופות הבין-לאומית "ג'ונסון אנד ג'ונסון". הקרן, שתפעל למימון מחקרים מדעיים של מדענים במכון ויצמן למדע, העניקה באחרונה שלושה מענקי מחקר.
ניקוי ראש
01.03.2007
מדעני מכון ויצמן פיתחו שיטה חדשה לטיפול בפגיעות ראש, בשבץ מוחי ובמחלות ניווניות של המוח
גולשים על המים
01.03.2007
​מחקר בינלאומי הראה שכאשר מערכת של משטחים מתחככים המצופים במולקולות סיכה פועלת מתחת למים, החיכוך פוחת ב- 99% או יותר. ממצאי המחקר יובילו להבנה טובה יותר של תהליכי חיכוך במערכות ביולוגיות שונות.
ננו-אקרובטיקה