הינך נמצא כאן

מגזין המכון - גיליון 63 - יוני 2011

גיליון 63 - יוני 2011
גיליון 63 - יוני 2011
גיליון 63 - יוני 2011

בשער: Crystals are a girl’s best friend - עבודת "מוזאיקה" גראפית שנוצרה ממאות תמונות של גבישי חלבון שהופקו במהלך עבודת הדוקטורט של ד"ר עילית נח ואורלי סלמה-אלבר (המצולמות בתמונה שמשמשת בסיס למוזאיקה), ממעבדתו של פרופ' אד באייר, במחלקה לכימיה ביולוגית. העבודה הוצגה במסגרת תערוכת "יופי במדע" שאירגנה ד"ר תמר פז-אליצור, בכנס של המחלקה לכימיה ביולוגית. באמצעות גבישים אלה נפתרו יותר מעשרה מבנים של חלבונים ממערכות שונות של הצלולוזום, האחראי לפירוק תאית. פיענוח המבנים בוצע בשיתוף עם פרופ' פליקס פרולוב מאוניברסיטת ת"א. התמונה צולמה במהלך שיט בסיומו של קורס על קריסטלוגרפיית מאקרומולקולות בצרפת, ונועדה לשמש כמתנת הוקרה למנחים המלווים. כיום, ד"ר עילית נח היא חוקרת בתר-דוקטוריאלית בקבוצת המחקר של פרופ' איתן ביבי. אורלי סלמה-אלבר עתידה לסיים השנה את מחקר הדוקטורט שלה.

מדעני מכון ויצמן גילו מנגנון אשר בולם ומסיים תגובות דלקתיות.
01.06.2011
ביוכימיהחדשות מדע בשפה ידידותית
במכונות המולקולריות אשר מגינות על הגוף שלנו מפני זיהומים אין בוכנות ושסתומים, אך נראה שלפחות חלקן פועלות על-פי אותו עיקרון המפעיל מנוע קיטור.
מתן מנה כפולה של גורם גדילה מפחית התבטאות של קבוצת גנים הבולמים את חלוקת התא. בתאים שקיבלו מנה בודדת של גורם הגדילה (במלבן הימני), נשמרה התבטאות גבוהה של גנים אלה
01.06.2011
סרטןביולוגיה מולקולרית של התאחלל ופיסיקהחדשות מדע בשפה ידידותית
בסביבה שלנו לא חסרים פיתויים לעבור על החוק, אך רק אנשים מסוימים יהפכו לפושעים.
הרשת החברתית
01.06.2011
מחלות, תרופות וטיפוליםביוכימיהחדשות מדע בשפה ידידותית
כאשר מערכת המיחזור הראשית של התא מתקשה לפעול כראוי, מערכת אחרת נחלצת לעזרתה.
יושבים מימין לשמאל: איליה שירמן, אייל שמעוני. עומדים מימין לשמאל: אלישע קריג, ד"ר בוריס ריבצ'ינסקי וד"ר חיים ויסמן. חלופות ירוקות
01.06.2011
כימיהחדשות מדע בשפה ידידותית
כימיה מסוג חדש, המבוססת על יחסי גומלין בין מולקולות במים, עשוי להניב חומרים חדשניים, שהם עמידים בלחץ אבל גם מגלים גמישות - שילוב בלתי-אפשרי ברוב החומרים הנוצרים בשיטות הרגילות.
אפל אבל פחות
01.06.2011
חלקיקיםחדשות מדע בשפה ידידותית
צוות מדענים בין-לאומי הודיע באחרונה כי הצליחו להשיג את הרגישות הרבה ביותר עד כה, בחיפוש אחר חלקיקי החומר האפל, שלפי תיאוריה רווחת, מהווים יותר מ-80% מהחומר ביקום.
מדע על כנפי הרוח
01.06.2011
דו"ח
המגמה של שיתוף פעולה סינרגטי בין מדעי הטבע והמדעים המדויקים מצד אחד, ומדעי הרוח, החברה והאמנויות, מצד אחר, צוברת תנופה והיא עתידה לשנות את הדרך שבה אנו בוחנים וחוקרים את העולם שסביבנו.
מכתב מהחזית
01.06.2011
דו"ח
מכון ויצמן והרווארד מיסדו את הקשר בין שני המוסדות, המובילים בעשור האחרון את המחקר העולמי בביולוגיה של מערכות
יום האשה
01.06.2011
ידידים
לקראת יום האשה הבין-לאומי אירח המועדון המדעי של אגודת הידידים שתי מרצות שהגיעו להישגים משמעותיים: דליה דורנר, שופטת בית המשפט העליון (בדימוס), ופרופ' ורדה רוטר, מדענית בכירה העוסקת בחקר הסרטן
מדע פעיל
01.06.2011
ידידים
שלומית דה פריס, מנכ"ל הקרן המשפחתית על-שם תד אריסון, ויפעת שמולביץ', מנהלת ההשקעות החברתיות של הקרן, ביקרו באחרונה במכון במטרה להתרשם מקבוצת הילדים שבה תומכת הקרן במסגרת תוכנית "קבוצות מדע פעיל"
עסקים ומדע
01.06.2011
ידידים
לאחרונה, ביוזמתו של חבר אגודת הידידים דניאל פורמן, התקיים במכון ביקור של בוגרי אוניברסיטת INSEAD.

עמודים

גיליונות קודמים