הינך נמצא כאן

מגזין המכון - גיליון 50 - מארס 2008

גיליון 50 - מארס 2008
גיליון 50 - מארס 2008
גיליון 50 - מארס 2008

בשער: עבודה של אורי קלוס, בן 14. העבודה הוצגה בתערוכת ציורי הילדים "צייר לי מדען" שהתקיימה באחרונה במכון, בשיתוף עם האיחוד האירופי ומשרד המדע. גיליון זה של עיתון "המכון" הנושא את המספר 50, מלווה בציורים שהוצגו בתערוכה.

נתן קרוננברג ביחידת הדפוס במכון ויצמן
04.03.2011
אבן דרך
שיטת הדפוס באותם ימים התבססה על עיקרון ה"בלט" (בדומה לחותמות גומי): כמויות עצומות של אותיות מעופרת יצוקה, אותן היו מסדרים זו לצד זו, ובדרך זו יצרו מילים ומשפטים. כמה מאותם ספרים מבית הדפוס של נתן-נטע קרוננברג בבילגוריי מצויים כיום בבית הספרים הלאומי בירושלים.
מסלולים עקמומיים
04.03.2011
חדשות מדע בשפה ידידותית
מה הקשר בין תנועות פיסיות לדרך שבה אנו תופסים תנועה באופן חזותי?
שוער הזיכרון
04.03.2011
חדשות מדע בשפה ידידותית
 מה מונע מזיכרונות מסוימים לצוף, ומאפשר לאחרים להציף אותנו? כיצד מתחוללת היזכרות?
מפגשים בחזית המדע
04.03.2011
חינוך מדעיחדשות חינוך
הסמסטר השישי של סדרת ההרצאות המדעיות הפופולריות "מפגשים בחזית המדע" יצא לדרך.
פרופ' מוטי בן ארי ורונית בן בסט
04.03.2011
חינוך מדעיחדשות חינוך
לומדת האנימציה שפותחה בשיתוף פעולה עם הוראת המדעים מאפשרת לעקוב אחר התקדמות התוכנית צעד אחר צעד, ובדרך זו להבין מושגים שונים מתחום התיכנות, ולבדוק תרחישים אפשריים. התוכנה משמשת גם כלי תירגול לתלמידים.
עם בוא הזיכרון
04.03.2011
חדשות מדע בשפה ידידותית
 כיצד רגשות, חיוביים או שליליים, מחזקים את הזיכרונות שלנו? האם-וכיצד-אפשר להשליט את השכל על הרגש?
גשש חיוור
04.03.2011
חדשות מדע בשפה ידידותית
מה לומדות החולדות באמצעות תנועות זיפי השפם? ומה אנחנו יכולים לללמוד מהן?
כללי אצבע
04.03.2011
חדשות מדע בשפה ידידותית
ד"ר גוב וחברי קבוצת המחקר שלו מנסים להבין כיצד לובשים תאים שונים את צורתם האופיינית. הם בחרו להתמקד במבנה המיוחד של תאי השיער שבאוזן הפנימית בעזרת  מודלים מתמטיים.
אתר נולד
04.03.2011
חינוך מדעיחדשות חינוך
אתר האינטרנט "שאל את המומחה"
איך עושים מדע
04.03.2011
חינוך מדעיחדשות חינוך
סדרת ההרצאות "החיים בעולמנו - מגנים ועד היצור השלם", במסגרת "מפגשים בחזית המדע" של מכון דוידסון לחינוך מדעי, פורסת בפני הציבור הרחב את הידע העדכני ביותר בתחומי הביולוגיה המולקולרית והמחקר הגנטי בפתח המאה ה-21.

עמודים

גיליונות קודמים